Dagar till Thailands-resan

I can see clearly now

Igår på lunchen fick jag en tid hos min optiker Alison. Så jag åkte in till stan och träffade henne. Hon och jag är typ BFF hon är världens snällaste människa. Typ snällare än mig. Hon ger massa komplimanger hela tiden. "Vilken fin fläta du har där, Och va fint håret är uppsatt, va brun och fräch du är, vilken fin tunika du har" osv, osv. Jag blir nästan generad=) Vi pratar alltid mer än själva optriker aktiviteterna. Pratade om min resa, mitt nya jobb, våren m.m Hon berättade att ett gäng som hade varit i Thiland som badat i poolen med linser och flygit med linser hade fått infektioner i ögonen och ena kille fick ta bort ögat för det gick inte att rädda. 

Jag brukar bada med linser & flyga me dem. Så blev lite skraj. Har inte alls tänkt på det innan. Jag brukar ju alltid skälla när någon skvätter vatten för att jag inte vill ha de i ögonen nu har jag en god anledning varför. Fick ett snäpp starkare faktiskt, de behövdes. Jag fick ett par dygnet-runt-linser som jag skall pröva en månad nu för att se om jag vill ha dem istället. Så idag ville hon att jag skulle vila ögonen från linser så att de blir helt luftade innan jag prövar. Så idag får jag ha glasögon. Så jävla klumpig känner ja mig. Fan va jobbigt det är alltså. Igår såg jag på "Plastikturisterna" på tv. Där va de en man som opererade ögonen för att slippa glasögon. Jag var inne och kollade på Destination Beauty som hjälper till med operationer i Thailand. Fan va billigt de var. Sjukt ju. Men vette fan om man hade vågat göra det där. Känns ändå säkrare i Sverige. 

Det är dö lugnt på jobbet denna veckan. Sjukt tråkigt. Tiden går så långsamt. Fick årets första Påsk Ägg igår utav min konsult chef. Fullt med godis. Mest äckel godis ägg. Ni vet sånna där färgglada ägg som smakar skit.

Idag på lunchen skall jag nog åka bort en sväng till Frölunda Torg som har Ny invigning. Massa bra erbjudanden. Ska möta Christer och Mamma där med.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0